wtorek, 25 kwietnia 2017

Śniadanie: Co zamiast kanapek? Moje trzy propozycje

Lubię gotować i lubię jeść, a śniadanie to mój ulubiony posiłek. Do niedawna spożywałam go w biegu, w pracy przed komputerem lub też, wstyd się przyznać, wcale. Będąc w ciąży, na zwolnieniu lekarskim, doceniłam czym są prawdziwe śniadania. Przyznaję, że średnio przepadam za klasycznymi kanapkami, dlatego staram się moje menu nieco urozmaicać. Dziś chcę się podzielić z Wami trzema propozycjami śniadaniowymi, szybkimi, prostymi i zapewne "oklepanymi", ale jakże smacznymi. Dodatkowym plusem jest to, że można je dowolnie modyfikować. 



Pierwszym z nich jest klasyczne musli. Zazwyczaj jem je z dodatkiem jogurtu greckiego lub naturalnego oraz ulubionych owoców i bakalii. Najbardziej lubię to z dodatkiem kiwi i rodzynek, ale nie pogardzę też połączeniem bananów i orzechów. Musli "przyjmie" wszystko, a więc rodzaj dodatków możemy dowolnie modyfikować. Nadawać się będą ziarna, migdały, cynamon, suszone owoce, serek homogenizowany, itd. 



Bardzo lubię jajecznicę. Z dowolnymi dodatkami. Do swojej zazwyczaj dorzucam szczypiorek i szynkę, ale klasyczna, bez dodatków, także jest pyszna. Do niej własnoręcznie upieczona wędlina i domowy chleb śródziemnomorski z oliwkami i suszonymi pomidorami. Jest szybko, pysznie i "po domowemu". 



Moja trzecia propozycja to sałatka. Nie trzymam się ściśle przepisów i do sałatek dodaję to, co akurat znajdę w lodówce, najczęściej sałatę, roszponkę, szpinak, pomidory, ogórki, ser, jajko. Na zdjęciu mamy mix sałat, pieczonego kurczaka, ser feta, oliwki i pomidory. Plus sos jogurtowo-ziołowy i ulubione zioła (u mnie prowansalskie). Czasami dorzucam warzywa z patelni i mam sałatkę "na ciepło", jednak jest ona wtedy nieco "cięższa", tym samym nie nadaje się na danie śniadaniowe.

Oto moje trzy propozycje prostych, szybkich i pysznych śniadań, których dodatkową zaletą jest to, że dodatki do nich możemy dowolnie zestawiać, zgodnie z oczekiwaniami naszych kubków smakowych :)  

A teraz pytanie do Was - co najczęściej jadacie na śniadanie? Lubicie kanapki czy sięgacie po coś innego? Podzielcie się swoimi propozycjami w komentarzach :)

Pozdrawiam :)

17 komentarzy:

  1. Jajecznica to idealnie danie na śniadanie choć osobiście o ironio, nie cierpię jajek to lubię ja robić dla męża:) Sama wole zjeść jaglankę z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza i ostatnia propozycja mi przypadła do gustu, ponieważ za jajkami tak sobie przepadam; )
    Zapraszam do siebie : http://kobiecomania.blogspot.com/
    Przesyłam buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie często jajeca albo płatki (ostatnio jaglane) z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba rozwiązania jak dla mnie super :)

      Usuń
  4. pyszniutkie :) obserwuję na dzień dobry!

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej jestem fanką...jajecznic :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie :) Rzuć przepis na ten pyszny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :) Gdy się spotkamy, to osobiście Ci go podam :)

      Usuń
  7. Najczęściej jem kanapki, ale moim must have jest chyba jednak jajecznica:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też najbardziej lubię jajecznicę :D

      Usuń
  8. Ja najczęściej śniadań nie jadam, a gdy już jestem zmuszona najczęściej jest to jogurt z musli...+ obserwuję i zapraszam do mnie :) ubietestowac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurt z musli to bardzo dobre rozwiązanie :) Jest szybki i pyszny :)

      Usuń
  9. Uwielbiam na śniadanie płatki owsiane na mleku, do tego pokrojony banan i całość posypana nasionami chia- pyszności! :)

    https://coloursof-beauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski Malinowej Szminki , Blogger