środa, 5 kwietnia 2017

Organizacja: pierwsze urodziny dziecka, czyli "roczek" cz. I




Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym jestem osobą dobrze zorganizowaną. Lubię planować z wyprzedzeniem i mieć kontrolę nad bieżącymi sprawami, ponieważ rzeczą, której szczerze nie znoszę, jest chaos. Cieszę się, że temat planowania i organizacji czasu, przestrzeni (i życia?) stał się teraz tak popularny. Lubię przeglądać blogi z poradami, działają na mnie niezwykle motywująco.
Wczoraj mój Syn skończył rok i za kilka dni organizujemy dla Niego przyjęcie, czyli tak zwany "roczek". Z tej też przyczyny postanowiłam podzielić się z Wami moimi "patentami", które mam zamiar wykorzystać przy planowaniu całej imprezy. Dzisiaj kilka słów wstępu, a za dwa tygodnie zapraszam Was na wpis ze zdjęciami tzw. "efektu końcowego".




Najważniejsze pytania, na jakie musimy sobie odpowiedzieć organizując tego typu przyjęcie, brzmią:
  1. Jaki charakter ma mieć impreza? Czy będzie to przyjęcie w formie obiadu dla gości, "słodkiego" poczęstunku z tortem i kawą, typowe kinderparty, a może opcja "na bogato", a więc z zimnym bufetem i gorącymi daniami? My wybraliśmy tę ostatnią propozycję.
  2. W jakim terminie ma odbyć się przyjęcie? My zdecydowaliśmy się zorganizować roczek w czasie Świąt Wielkanocnych. Dwa weekendy bliższe dacie urodzenia naszego dziecka niestety nie wchodziły w grę. A Wielkanoc? Jest doskonałym czasem na spotkania towarzyskie. Ponadto jest to termin wygodny dla wszystkich naszych Gości. 
  3. Gdzie organizujemy roczek? W domu, na placu zabaw, a może w restauracji? My przyjęcie organizujemy w domu moich Teściów. Nasze mieszkanie jest niestety zbyt małe, aby pomieścić wszystkich gości. 
  4. Ilu gości zapraszamy? W naszym przypadku będzie 13 dorosłych (łącznie z nami) oraz czworo dzieci (łącznie z naszym Roczniakiem :)). 
  5. Czy decydujemy się na "motyw przewodni"? Uważam, że nie jest to punkt obowiązkowy, ale jestem z natury pedantką, dlatego zdecydowaliśmy się na motyw "małego pilota" z samolocikami i chmurkami :)



Jak to wygląda organizacyjnie? Przygotowania rozpoczęłam na trzy tygodnie przed terminem przyjęcia i obecnie jestem na etapie zamawiania tortu. Niektórzy pewnie dojdą do wniosku, że przesadzam, ale jak już wspominałam, lubię być dobrze zorganizowana. Ponadto zaznaczam, że uwielbiam gotować, a więc przygotowanie takiej ilości jedzenia nie jest dla mnie żadnym problemem :) Mój plan wygląda następująco:
  • na trzy tygodnie przed: miałam już określony charakter przyjęcia, termin, miejsce, liczbę gości oraz wybrany motyw przewodni. Zamówiłam zaproszenia oraz dekoracje (balony z chmurkami, girlandy, czapeczki, duży srebrny balon z cyfrą "1", itp.) 
  • na dwa tygodnie przed: wypisałam zaproszenia i rozdaliśmy je gościom, ustaliłam menu (dwie sałatki, dwa dania "na ciepło", przekąski, dwa rodzaje ciast, ciasteczka, tort)
  • na tydzień przed: wybór tortu, sporządzenie listy zakupów
  • na dwa - trzy dni przed: zakupy spożywcze, sprzątanie, pieczenie ciast
  • na dzień przed: odbiór tortu, przygotowanie "outfitu"dla nas i naszego Roczniaka, gotowanie :)
  • w dniu imprezy: wykończenie potraw, które muszą być "na świeżo", a więc sałatek i przekąsek, zawieszenie dekoracji. 
Mam nadzieję, że mój plan organizacyjny wypali i że wszyscy goście będą zadowoleni :) Za dwa tygodnie zapraszam Was na wpis podsumowujący całą imprezę.

A jak to wygląda u Was? W jaki sposób organizujecie przyjęcia urodzinowe swoich dzieci? :)

Pozdrawiam :) 

Zdjęcia pochodzą ze stron: Pixabay i Pexels. 

7 komentarzy:

  1. Cieszy mnie ten wpis! I czekam na kolejny, w tym temacie, bo jak wiesz, jestem na podobnym etapie. Roczek w ostatni weekend kwietnia. Jeszcze nie zdecydowałam o dodatkach i to mnie przeraża, nie mam też listy z daniami, ale to jest dla mnie również wielka przyjmeność i nie będzie to trudne, bo planujemy grilla i imprezę na dworze! :) Tak na prawdę liczę na pogodę, reszta na pewno sie uda. U Was również! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy :) Taki grill to super sprawa!:) Trzymam kciuki, aby pogoda Wam dopisała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna organizacja, mam nadzieję, że się uda tak jak to zaplanowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na roczki moich dzieci zapraszałam tylko ścisła rodzinę : dziadków,chrzestnych na uroczysty obiad oraz tort. Jeżeli chodzi o prezent to moim zdaniem idealne sa takie ''interaktywne stoły '' :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zapiski Malinowej Szminki , Blogger